جت پرینتر چیست

جت پرینتر دستگاهیست برای چاپ تاریخ تولید و انقضا ، کد محصول ، بارکد ، تبلیغات و یا هر نوشته ای که وابسته به نوع محصول بوده را با چاپ پیوسته و بدون توقف ، سرعت بالا و بدون نیاز به تماس با محصول کار کرده و عموما برای خطوط تولید تک محصولی استفاده می شود. دستگاه های چاپگر صنعتی با سه سیستم CIJ ، DOD  و HP ارائه می شوند و بسیار مهم است که پیش از خرید هر کدام از این سرویس ها بدانیم که دستگاه ما بر اساس کدام یکی از این سیستم ها کار می کند و معایب و مزایای آن چیست تا بتوانیم متناسب با نیازمان، دستگاه جت پرینتر مناسب را خریداری کنیم.

امکانات جت پرینتر

جت پرینترها برای درج علائم بر روی کابل ، جعبه ها ، قوطی و بطری ها ، روکش های ورقی (فویل پلاستیکی و یا فلزی) به کار برده می شود و با دستگاه کنترل دما در پرینتر: درجه حرارت ثابت ، سرعت ثابت ، پایداری تخلیه را تضمین می کنید.
بالاترین سرعت این دستگاه ها برای یک خط به 320 متر در دقیقه می تواند برسد که در نوع خود بی نظیر می باشد.همچنین با استفاده از جت پرینتر تصاویر با کیفیت بالا را به طور مداوم حتی روی سطوح ساختاری و ناهموار می توان چاپ کرد.

  • از ویژگی های چاپ جت پرینتر می توان درج تاریخ ، زمان ، شماره دسته ، آرم و علائم تجاری نام برد.
  • جابجایی راحت در خط تولید: به راحتی می توانید این دستگاه ها را جابجا کرد و در نقطه مورد نظر قرارداد.
  • رابط کاربر پسند و قابل اطمینان آن باعث رضایت مشتری شده و اپوراتورها به راحتی با آن کنار می آیند.
  • دقت بالای این دستگاه ها باعث شده تا براحتی بتوان با آن تاریخ و یا حتی بارکد چاپ کرد.
  • سیستم خودکار تمیزکننده داخلی کمک می کند تا اپراتور کمترین دخالت در امر دستگاه هارا داشته باشد.
  • راه اندازی و خاموش و روشن کردن تنها با یک کلید ، عملیات راه اندازی را آسان می کند.
  • سیستم هشدار اتوماتیک هنگامی که جوهر و حلال در زیر خط هشدار قرار دارند و همچنین قطع اتوماتیک که باعث می شود عمر دستگاه بالاتر رود.
جت پرینتر آرسین صنعت ارشیا

نکاتی که هنگام خرید جت پرینتر باید به آن توجه داشت:

یکی از نکاتی که مشتریان باید به آن توجه کنند، شکل و اندازه جت پرینترها و تاریخزن ها است. طراحی دسته و بدنه در استفاده از جت پرینتر های دستی، اهمیت دارد.
اینکه در هنگام استفاده انعطاف پذیر بوده و سرعت کارکرد را به دلیل مدل دستی، پایین نیاورد.
دومین نکته وزن جت پرینتر است: بدیهی است که وزن پایین در جت پرینترها بسیار مهم بوده و دلیل آن استفاده طولانی مدت اپراتور از دستگاه می باشد که قطعا درصورت سنگین بودن، بعد از مدت زمان اندکی دست خسته می شود و عمل چاپ متوقف خواهد شد.

انواع دستگاه های جت پرینتر

انتخاب دستگاه جت پرینتر بر اساس سیستم های کاری هر کدام از این دستگاه ها معمولا با توازنی میان نیاز کاربران و و هزینه های دستگاه مشخص می شود. در زیر انواع چاپگرهای صنعتی را همراه با کاربرد و ویژگی های هر کدام آورده ایم. در کل سه سیستم در دستگاه های جت پرینتر وجود دارد.
دستگاه های  CIJ، دستگاه های  DOD و دستگاه های TIJ

که هرکدام در لینک های زیر شرح داده شده اند:

جت پرینترهای CIJ

جت پرینترهای DOD

جت پرینترهای TIJ

با ما تماس بگیرید.

All Comments:

  1. پیام مرادی

    11/06/2020

    متن خیلی خوبی بود. ممنون

دیدگاه شما: